Chart sprzedaż i należności

W programie hotelowym

Wspólne miejsce przechowywania obciążeń to elastyczność i prostota obsługi grup zorganizowanych, które najczęściej kończą pobyt wspólnym rozliczeniem wszystkich pokoi. W przypadkach wspólnego, grupowego rozliczenia zdarza się, że istnieje konieczność wyodrębnienia należności, które klient grupowy musi opłacić we własnym zakresie (np.: minibarek). Dla naszego programu żadna z tych sytuacji nie stanowi problemu. Przewidzieliśmy takie scenariusze i wyposażyliśmy nasz program w możliwość obsługi tego rodzaju rozliczeń.

 

Korzyści stosowania elementów sprzedaży i obsługi należności w programie Chart

 

Wygoda

  • rozliczenie wszystkich lub wybranych usług z jakich korzystał Klient lub grupa Klientów

  • wyliczenie obciążeń Gościa wg. aktualnych parametrów jego rezerwacji

  • rachunki gastronomiczne z programu POS automatycznie przenoszone są na konta rozliczeniowe Klienta

  • „routing obciążeń” – automatyczne przenoszenie obciążeń z Gościa na konto grupy

  • określenie płatnika należności za pokój, na którym gromadzone są obciążenia

  • proporcjonalny podział opłat za nocleg i wyżywienie dla każdego Gościa w pokoju

  • przechowywanie odroczonych płatności na osobnych kontach

  • modyfikacja obciążeń zależna od potrzeb: grupowanie i rozgrupowywanie, scalanie i podział

  • nieograniczona ilość dodatkowych usług przechowywanych na rachunku Gościa

  • automatyczne naliczanie obciążeń za połączenia telefoniczne

  • dokument sprzedaży wystawiany z obciążeń lub ręczny bez wcześniej naliczonych należności

  • walutowe dokumenty sprzedaży

  • możliwość ustalenia domyślnej formy płatności, skracającej czas wystawiania dokumentów

 

Elastyczność

  • szerokie możliwości zmiany treści dokumentów sprzedażowych – zależne od uprawnień

  • samodzielnie ustawiane okresy księgowe

  • definiowalne formy płatności

  • swoboda ustawienia numerowania dokumentów oraz ich formatów

  • możliwość prowadzenia dwóch osobnych rejestrów faktur

  • kontrola przyjętych zaliczek

  • automatycznie włączona lub opcjonalna fiskalizacja faktur

  • konfigurowalne logo hotelu na wydrukach faktur

 

Kontrola

  • rejestracja każdej, przeprowadzonej operacji wykonanej przez użytkownika

  • ustawianie uprawnień określających poziom dostępu do poszczególnych funkcji (np. usuwania dokumentów lub wystawiania korekt)

  • możliwość drukowania szczegółowego rachunku informacyjnego zawierającego dane dotyczące Gości i ich obciążeń

  • podgląd dokumentów archiwalnych

  • przesyłanie utworzonych dokumentów zapłaty do systemu finansowo-księgowego